Dizajn kao multikulturni proizvod

autori Ante Rašić, Oleg Hržić
napisala Jasna Galjer

 

Prihvatimo li pretpostavku da dizajn zapravo ima smisla samo ako na svoju sredinu djeluje pozitivno, slijedi pitanje: kakav je doista njegov udio u stvaranju novog sustava vrijednosti i preoblikovanju naše stvarnosti?

 

S obzirom na više nego ikada aktualno prebacivanje težišta s estetskog na vrednovanje socijalne i etičke uloge dizajna, specifična namjena kakva je ambalaža lijekova paradigmatski je primjer. Svijest o dizajnu kao odlici koja itetako određuje razinu kulturnog identiteta nije nepoznata na ovim prostorima. Iako se to danas često zaboravlja, prije gotovo pola stoljeća Milan Vulpe uspostavio je visoke standarde u dizajnu ambalaže lijekova. Usprkos toj sjajnoj tradiciji, aktualna je razina vizualnog komuniciranja obilježena brzim preuzimanjem trendovskih obrazaca, odnosno šarenilom koje je dozlaboga sivo u svojoj jeftinoj pomodnosti. Stoga pojave kakva je vizualni identitet koji sustavno za Belupo oblikuje Studio Rašić imaju i težinu iznimke te zaslužuju dodatnu pažnju.